Oto dzień Pański przyjdzie okrutny i pełen rozgniewania i gniewu i zapalczywości, aby obrócił ziemię w pustynię, a grzeszniki jéj aby starł z niéj. (Izajasz 13, 9)
Prawo Kanoniczne
Kodeks Prawa Kanonicznego 1917
Łacińska oraz francuska wersja językowa – odnośnik
Ks. Dr. Ignacy Grabowski, Prof. Uniw. Warsz., Prawo kanoniczne według nowego kodeksu. We Lwowie 1927
Na stronach 12 i 13 tej książki jest mowa o „tolerancji politycznej”, a raczej wolności sumienia”. Stwierdza się tam: „Chociaż Kościół nie uznaje tolerancji dogmatycznej, broni jednak WOLNOŚCI SUMIENIA w ten sposób, że zakazuje zmuszać do przyjęcia religii, której ktoś nie uznaje za prawdziwą.” W kategoriach prowadzonych dzisiaj na świecie działań, które mają na celu wprowadzenie idei nieakceptowanych przez społeczeństwo, jest to ewidentny element procesu tzw. Okna Overtona.
Jak autor tego bloga zapatruje się na ten szczegół Prawa Kanonicznego z 1917 roku?
Jeśli chodzi o wolność sumienia, w rozumieniu tolerancji religijnej, jak czytamy w przytoczonym fragmencie, zgadzam się z Panem – choć nie wiem czy możemy to nazwać dokładnie Oknem Overtona.
Na stronach 12 i 13 tej książki jest mowa o „tolerancji politycznej”, a raczej wolności sumienia”. Stwierdza się tam: „Chociaż Kościół nie uznaje tolerancji dogmatycznej, broni jednak WOLNOŚCI SUMIENIA w ten sposób, że zakazuje zmuszać do przyjęcia religii, której ktoś nie uznaje za prawdziwą.” W kategoriach prowadzonych dzisiaj na świecie działań, które mają na celu wprowadzenie idei nieakceptowanych przez społeczeństwo, jest to ewidentny element procesu tzw. Okna Overtona.
Jak autor tego bloga zapatruje się na ten szczegół Prawa Kanonicznego z 1917 roku?
Cóż. Niestety okazało się, iż książka ks. Grabowskiego zawiera herezje (https://katolikintegralny.wordpress.com/2017/11/12/sobor-watykanski-nie-oglosil-dogmatu-o-nieomylnosci-herezja-tylko-ex-cathedra-biblioteka-58-do-pieca/) – dlatego nie mam już do niej zaufania.
Jeśli chodzi o wolność sumienia, w rozumieniu tolerancji religijnej, jak czytamy w przytoczonym fragmencie, zgadzam się z Panem – choć nie wiem czy możemy to nazwać dokładnie Oknem Overtona.
O katolickiej wolności sumienia, możemy przeczytać w tym linku:
http://www.ultramontes.pl/nowoczesne_wolnosci_1.htm